تبلیغات
واحدفرهنگی دانشكده فنی وحرفه ای خرم آباد - مطالب مرداد 1396
منوی اصلی
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • کل بازدیدها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین به روز رسانی :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
درباره

هیچ دعائی بالاترازاین نیست که خدا ما را از خودش دور نکندوهیچ دردی هم بالاترازدردهجران نیست .
اگر می گویند ذکر کنید ، منظور این نیست که یک تسبیح دستمون بگیریم و بگوییم: یا الله ، یا رحمان ، یا رحیم و ... ،اسم ببریم! اینها ذکر نیست. ذکر اینست که او در کل زندگی ما حضور داشته باشه. اگر یک اسم خدا جمیل است، پس باید در معماریمان باشد، توی رفتارهایمان باشد، تو لباسمون باشد تو ظاهر و باطنمون باید باشد، تو صحبت کردنمون باید باشد. کو جمیل!؟ که تو می گویی من ذاکرم! هر کس ذاکر نباشد به اسماء الله زندگیش سخت می شود، معیشتش تنگ می شود .
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
از سه کار حیا نباید کرد :
خدمت به میهمان، از جا برخاستن در برابر پدر و آموزگار خویش و طلب حق هر چه اندک باشد.
غررالحکم، ج۳ ، ص ۳۳۸، ح ۴۶۶۶



نتیجه تصویری برای احادیث اخلاقی کوتاه

از سه کار حیا نباید کرد :
خدمت به میهمان، از جا برخاستن در برابر پدر و آموزگار خویش و طلب حق هر چه اندک باشد.
غررالحکم، ج۳ ، ص ۳۳۸، ح ۴۶۶۶



نتیجه تصویری برای احادیث اخلاقی کوتاه

نتیجه تصویری برای احادیث اخلاقی کوتاه
نتیجه تصویری برای احادیث اخلاقی کوتاه
نتیجه تصویری برای احادیث اخلاقی کوتاه
نتیجه تصویری برای احادیث اخلاقی کوتاه
«خمار» و «جلباب»؛ از خمار در آیه سوره نور سخن گفته شده است: «وَلیضرِبنَ بِخُمُرِ هِنَّ عَلی جُیوبِهِنَّ»2؛ (سوره نور، آیه 30) «خمارهای خود را بر گریبان های خویش بیفکنید. » که این قسمت آیه بیان گر کیفیت پوشش است که زن باید آن را بپوشاند.
نتیجه تصویری برای حجاب وعكس

سیر تاریخی حجاب

بنابر گواهی متون تاریخی، در اکثر قریب به اتفاق اقوام و ملل، حجاب در میان زنان معمول بوده، هر چند فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است و گاهی با اعمال سلیقه ی حاکمان تشدید یا تخفیف یافته است ولی هیچ گاه به طور کامل از میان نرفته است. «مورخان به ندرت از اقوامی بدوی یاد می کنند که زنان شان دارای حجاب مناسب نبوده یا به صورت برهنه در اجتماع ظاهر می شدند. تعداد این اقوام به قدری نادر است که در مقام مقایسه - به قول اندیشمندان - قابل ذکر نیستند و شاید بتوان گفت: وجود برخی موانع سبب جلوگیری از بروز تمایلات و استعدادهای فطری و طبیعی آنان شده است و یا عواملی باعث انحراف آنان از مسیر فطرت گشته است. »3 (محمدی آشنانی، 1373: 22)شهید مطهری در مورد این که کدامین اقوام دارای حجاب بوده اند چنین بیان می کند: «در ایران باستان و در میان قوم یهود و احتمالاً در هند حجاب وجود داشته است و از آن چه در قانون اسلام آمده سخت تر بوده است اما در عرب جاهلیت حجاب وجود نداشته است و به وسیله ی اسلام در عرب پیدا شده است. »4 (مطهری، 1353: 5)

مهدی قلی هدایت در کتاب خاطرات و فطرت زنانه پوشش در ملل مختلف می گوید: «اگر به لباس ملی کشورهای جهان بنگریم به خوبی حجاب و پوشش زن را در می یابیم. براون واشنایور، نویسنده ی غربی، در کتابی به نام پوشاک اقوام مختلف، پوشاک اقوام گوناگون جهان از عهد باستان تا قرن بیستم را به صورت مصور ارائه کرده اند. نگاهی کوتاه به این کتاب روشنگر این واقعیت است که در عهد باستان در میان یهودیان، مسیحیان، زرتشتی ها، یونانیان و اهالی روم، آلمان، خاور نزدیک و برخی مناطق دیگر پوشش زن به طور کامل رعایت می شده است، به گونه ای که زنان چین در معابر عمومی جز در پرده و ملحفه ظاهر نمی شدند و در خانه نیز دارای اندرونی و بیرونی بوده اند.»1 (هدایت، 1363: 405)در مجموع می توان گفت حجاب به معنای یک رفتار انسانی در طول تاریخ با فراز و نشیب های فراوانی همراه بوده و گرایش های مختلفی در هر دوره بر نوع حجاب افراد مؤثر بوده است. اگر چه رسم حجاب در بین اقوام غیر عرب مانند ایران باستان، اروپا، قوم یهود و. .. مرسوم بوده است. اسلام، نه تنها واضح قانون حجاب نبوده است، بلکه در جهت جلوگیری از افراط و تفریط هایی که در طول تاریخ در مورد حجاب به وجود آمده بود، به قانونمند کردن و تنظیم و تخفیف آن همت گماشته است و آن را به صورتی متعادل، صحیح و متناسب با فطرت انسانی زن ارائه نموده است.

مبانی حجاب در قرآن

حجاب در کلام الله مجید در سوره های نور و احزاب به صراحت و وضوح تبیین شده است. «در این آیات شریفه حدود حجاب، آثار و کارکردهای آن بیان گردیده است؛ در حقیقت، حجاب زن مسلمان به فتوای همه ی مراجع معروف تقلید در این زمان یکی از ضروریات دین است. »1 لزوم پوشیدگی زن براساس شش دلیل قطعی قابل اثبات است که هر یک به تنهایی برای اثبات ضرورت حجاب کافی است: 1- قرآن کریم، 2- روایات شریفه، 3- سیره ی اهل بیت علیه السلام، 4- براهین عقلی، 5- فطرت و طبیعت انسانی و تاریخ. نکته مهم در بررسی حجاب از نظر دین مبین اسلام، این است که نگرشی مطابق با فطرت و هویت حقیقی زنان است که نه تنها یک بُعدی نبوده، بلکه همه ی ابعاد و جوانب شخصیت زن مسلمان در بُعد مادی و معنوی را مدّ نظر قرار داده است. از این روی در این مقاله حجاب تنها از دیدگاه قرآن و روایت ها مورد بررسی قرار گرفته است که حجاب فیزیکی بدن، حجاب در نگاه، گفتار، رفتار و در قلب را می توان اشاره کرد.

حجاب فیزیکی بدن

این بُعد همان محوری است که مورد توجه اکثر دانشمندان، علما، فقها و روشنفکران بوده است. این بخش از حجاب محسوس ترین و ملموس ترین بُعد می باشد. در آیات شریفه قرآن کریم «در سوره نور و احزاب» به این بُعد از حجاب با عنوان «خُمار» و «جلباب»تأکید ویژه شده است.



باید اذعان نمود در دوران دفاع ملت فلسطین و انتفاضه مقدس ، نقش زنان فلسطینی کمتر از مردان آن دیار نبوده است . نگاهی گذرا بر کارنامه انتفاضه مؤید این مدعاست ، چه کسی می تواند نقش مادران ، همسران و فرزندان و خواهران شهداء و مجروحان و زندانیان فلسطینی را به شایستگی تبیین و ابعاد این همه ایثار و فداکاری را به خوبی ترسیم نماید و چه کسی می تواند تلاشها و فعالیت های زنان تحصیلکرده و خانه دار فلسطینی را در دفاع از سرزمین فلسطین حد و اندازه ای قائل شود .
نتیجه تصویری برای نقش انتفاضه فلسطین
نتیجه تصویری برای نقش انتفاضه فلسطین


شهید دانشجوشیرین نامداری

 

نام پدر: صادقتاریخ تولد: 1347/01/12
محل تولد: ایران - لرستان - بروجردتاریخ شهادت: 1365/10/20
محل شهادت: بروجردطول مدت حیات: 18 سال
مزار شهید: بهشت شهدا-بروجرد-لرستان


 

زندگینامه

شیرین در دوازدهم فروردین 1347، در شهرستان بروجرد به دنیا آمد. پدرش صادق، کارگری می کرد و مادرش معصومه نام داشت. 
دانشجوی دوره کارشناسی دانشگاه الزهرا در رشته روانشناسی بود. 
بیستم دی 1365، در بمباران هوایی زادگاهش بر اثر اصابت ترکش در سن 18 سالگی به شهادت رسید. 
مزار وی در بهشت شهدای همان شهرستان واقع است.


نتیجه تصویری برای شهید ام‌البنین رضایی
شهید ام البنین رضایی

فرزند  : محمدجواد

تاریخ شهادت  :  ۱۳۶۵/۱۰/۲۳

محل شهادت  : خرم آباد

محل خاکسپاری : خرم آباد بیست  و هفتم شهریور ۱۳۴۵، در شهرستان خرم‌آباد به دنیا آمد. پدرش محمدجواد، کارمند اداره آب بود  دانشجوی سال اول دوره کارشناسی بود. بیست  و سوم دی ۱۳۶۵، در بمباران هوایی زادگاهش بر اثر شکستگی کتف و پارگی عروق گردن به شهادت رسید. پیکرش در بهشت رضای خرم اباد به خاک سپرده شد.


تاریخ تولد: 1344
محل تولد: بروجرد
نام دانشگاه: 
مقطع تحصیلی: 
تاریخ شهادت:
محل شهادت: 
نحوه شهادت: بمباران هوایی شهر بروجرد

شهید ناهید احمدی مقدم

تاریخ ولادت:01 فروردین 1342

تاریخ شهادت:01 فروردین 1362

  • محل شهادت:خرم آباد (حمله موشکی)
  • نوع شهادت:هشت سال دفاع مقدس



نتیجه تصویری برای شهادت امیرخلبان حسین لشكری

شهادت امیر خلبان حسین لشگری
 (باسابقه ترین آزاده ایرانی با 18 سال اسارت) (1388)

اسامی  شهدای زن لرستان شامل ام‌البنین رضایی، شیرین نامداری، فرناز سهرابی و ناهید احمدی مقدم هستند.



تعداد صفحات : 3

 | 1 |  2 |  3 |